hitbywinchester

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Jag går inte isär när jag går med dig. Jag har aldrig varit normal, bara när jag går med dig. /H. Hellström

Av Matilda - 24 januari 2013 20:08

3 Saker har jag nu lärt mig efter att (nästan) tre dagar har gått:


1. Människan klarar mer än man tror. Varje gång man är nära brytpunkten, tar man sig lite längre för varje dag.

2. Ryggont p.g.a bärandet av lagböcker, är inget att gnälla över -" Det går över tills du gifter dig" (vilket iofs grundar sig i att jag inte gifter mig innan 25.)

3. Jag lär mig, trots att dagar i bibblan försvinner utan att man hinner med det man planerat att hinna med.


Och vilka människor det finns! Underbara, härliga unga män och kvinnor med ambitioner och drömmar om att "make a difference".

Givetvis finns det ytligare människor på programmet som endast, (eller i alla fall i första hand) har som  mål att tjäna pengar - även om intresset inte alls, eller bara något infinner sig. (Börjar redan tala och skriva på ett akademiskt om än bristfälligt språk)

Jag är inte ensam.

Och det är något jag är mest tacksam över - människor är faktiskt i vissa avseenden lika vilse som jag, och i övrigt kan v komplettera varandra. Jag tror verkligen att det stämmer att dessa människor är de som jag för resten av mitt liv kommer att umgås med. De som kommer bli tilldelade hedersuppgifter på mitt bröllop eller på mitt förtfödde barns dop. Jag vet kanske ännu inte exakt VEM det kommer bli av alla människor, men den kontakten som automatiskt uppstår när man pluggar så pass intensivt, är omöjlig att förneka.


Med andra ord: jag mår bra. Jag är överväldigad, jag skakar av allt kaffe jag druckit och i brist på mat- men oroa er inte. Hampus lagar mat till mig, as we speak (?).


Innan jag slutar vill jag bara berätta om blåsningen vi gick på igår.

Vi skulle gå på en föreläsning som hette " Att Skriva En Tenta" - Jaha! Men Gud, va bra, tänker jag. Jag som aldrig skrivit en tenta. Och en hot - shot #jaghatadehenneinnanhonenshanngåupppåscenen och börjar skryta med allt hon pluggat osv osv.

Scenario som kom på en tenta 2010 kommer upp på duken. Och allt verkar rimligt til en början, innan scenariot börjar spåra ut vääääääldigt: de parter scenariot handlade om klädde sig i "läder hausen" och fjäderhatt - vilket indirekt betydde att han var transexuel och fransman, vilket i sin tur betydde att han var från schweitzare = han kan ej dömas.

Jag gick på det så jävla hårt.

Sen var det insparksfest

whop! whop!

Peace.


Dagens låt: Gårdakvarnar och skit.

 
 
fia

fia

25 januari 2013 11:31

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se/ blogg om svensk 17 åring, kolla hur jag blir kränkt varje dag

http://fifiochblomsterfrona.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 maj 2013 20:21

För första gången på....tja, since FOREVER, har en resa med flyg gått utan hinder för min del. Något tenderar alltid att sluta fungera; biltrafiken, dvs bilkön till Arlanda förra året, väntan har blivit oerhört lång; Skiathos,- 2007 med 48h försening...

Av Matilda - 12 april 2013 16:19

Seriöst. Jepp.

Av Matilda - 3 april 2013 12:35


För er som läste mina senaste uppdateringar - jag menade inte att göra er oroliga. Jag kommer därför ägna detta inlägget till att vinkla vilka positiva insikter som denna tuffa period i mitt liv frambringat - jag är nämligen så sjukt tacksam över att...

Av Matilda - 1 april 2013 22:14

Det är en underlig känsla att komma hem. Hemma. Som att fråga sig varför man någonsin åkte från början....

Av Matilda - 19 mars 2013 18:10

Jag har alltid sett mig sjäv som en stark person. Varför vet jag inte, kanske för att jag alltid haft starka åsikter om mycket. Vad jag den senaste tiden kommit till insikt om är dock, att jag kanske missbedömt mig själv i det avseendet. Jag vågar ...

Ovido - Quiz & Flashcards