hitbywinchester

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

I'm only a crack in this castle of glass

Av Matilda - 19 mars 2013 18:10

Jag har alltid sett mig sjäv som en stark person. Varför vet jag inte, kanske för att jag alltid haft starka åsikter om mycket.

Vad jag den senaste tiden kommit till insikt om är dock, att jag kanske missbedömt mig själv i det avseendet. Jag vågar sällan stå upp för mina åsikter, jag är mycket blygare än jag någonsin insett. Jag är allt annat än tuff ibland, och styrs extremt mycket av mina känslor. Jag vet inte vem jag är, och det är väl okej. Men just nu vet jag varken ut eller in - den här utbildningen krävde egentligen lite mer eftertanke än vad jag gav.

Det är inte så att jag inte visste att det skulle bli tufft. Och jag vet att jag inte kan styras helt av vad jag känner just nu, när det gått så kort tid.

Men just nu känns allt så jävla fel. Som om jag vaknat upp ur en dröm, och tänkt: hur hamnade jag här?

Jag tror i grund och botten att jag stressade mig själv till ett beslut som krävde mer än ett spontant infall. Jag hade funderat ett tag, men samtidgt kom jag in på reservplats och var tvungen att bestämma mig fortare än kvickt. O andra sidan kanske detta var det enda sättet att ta reda på om jurist verkligen var min grej - annars kanske jag hade fortsatt och sökt, och bara upptäckt detta senare.

Nu låter det som att jag bestämt mig. Det har jag inte. Jag är bara så sjukt jävla TRÖTT. Uppgiven, ledsen, deprimerad, ensam.... Allt jag kan tänka på är att få komma hem.

Delvis ligger problemet i att det egentligen inte finns en utväg. Det finns bara två alternativ:

stanna, utan att kanske någonsin trivas, eller

åka hem till ruta ett igen.

Detta var min reservplan. Kommer jag hem är jag tillbaka där jag började igen, och den tanken skrämmer minst lika mycket. MEN JAG VET INTE VAD JAG VILL MED MITT LIV!

Först nu kan jag riktigt inse hur hemskt man kan må för något som egentligen är ganska trivialt. Jag känner att jag vill uppleva saker och kanske ta reda på vem jag är innan detta. Jag är nog inte redo.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 maj 2013 20:21

För första gången på....tja, since FOREVER, har en resa med flyg gått utan hinder för min del. Något tenderar alltid att sluta fungera; biltrafiken, dvs bilkön till Arlanda förra året, väntan har blivit oerhört lång; Skiathos,- 2007 med 48h försening...

Av Matilda - 12 april 2013 16:19

Seriöst. Jepp.

Av Matilda - 3 april 2013 12:35


För er som läste mina senaste uppdateringar - jag menade inte att göra er oroliga. Jag kommer därför ägna detta inlägget till att vinkla vilka positiva insikter som denna tuffa period i mitt liv frambringat - jag är nämligen så sjukt tacksam över att...

Av Matilda - 1 april 2013 22:14

Det är en underlig känsla att komma hem. Hemma. Som att fråga sig varför man någonsin åkte från början....

Av Matilda - 25 februari 2013 07:18

En helg hemma med personer jag känner ut och in, där jag står på en stadig plattform utan att jorden snurrar. Känslorna som överväldigade mig, när Vätten bredde ut sig längs med motorvägen. Passande nog hörde jag låten Home av Daughtry, och stunden...

Ovido - Quiz & Flashcards