hitbywinchester

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Just a smalltown girl, living in a lonley world. She took the midnight train, going anywhere.

Av Matilda - 21 februari 2013 10:24

Det blev som en hastig överraskning, där alla puzzelbitar föll på plats i ett svep. Jag behövde inte gå på en entimmes föreläsning ”om tentan”(på fredag), eftersom att Astrid och andra snälla, godhjärtade studiekamrater erbjudit sig att skicka anteckningar till mig. Jag behövde inte vara i skolan alls idag(torsdag) eftersom att vi jobbat ihop tiden tillsammans under måndag – onsdag.

Insikten kom igår, när vi var i full färd med att jobba på våra instuderingsfrågor. Astrid visste att jag ville, och ärligt talat behövde komma hem över helgen, och konstaterade att med hjälp av hennes anteckningar av fredagens föreläsning ”inför tentan”, och slutförandet av instuderingsfrågorna, skulle betyda att jag kunde åka hem redan idag. Så jag ringde Johannes, som blev jätteglad, och som i sin tur köpte en bussbiljett till mig.

So here I am, on the bus. Jag har läst fram till nu, vilket är ca två timmar; klockan är 10:14 och bussen gick 08:05. Snart har halva bussfärden gått och jag kunde inte längta mer efter att slänga mig om halsen om personen som fyller mina tankar.

Eftersom att hemfärden var så pass oplanerad, och att det, i kombination av att det var Johannes som betalade resan (det är för min och hans skull jag främst kommer hem) har jag försökt att fram tills nu hålla hemresan hemlig, för att ni, mina underbara vänner, inte ska känna er ignorerade. DÄRFÖR, (nu när jag inte längre kan hålla mig att berätta för alla att jag kommer hem) vill jag nu bara säga till er: jag kommer också hem till påsk, då planerar jag att vara lite mer social och umgås med er! Så om ni är intresserade: boka inte in något annat i påsk ;-) Jag hoppas (och vet) att ni förstår och kommer respektera detta.

Summan av kardemumman: Lycklig tjej på väg till Småland för att träffa sin pojkvän hon inte sett på sex veckor, på bussen.

Hoppas att ni andra får en lika bra helg som jag har framför mig! Puss <3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 maj 2013 20:21

För första gången på....tja, since FOREVER, har en resa med flyg gått utan hinder för min del. Något tenderar alltid att sluta fungera; biltrafiken, dvs bilkön till Arlanda förra året, väntan har blivit oerhört lång; Skiathos,- 2007 med 48h försening...

Av Matilda - 12 april 2013 16:19

Seriöst. Jepp.

Av Matilda - 3 april 2013 12:35


För er som läste mina senaste uppdateringar - jag menade inte att göra er oroliga. Jag kommer därför ägna detta inlägget till att vinkla vilka positiva insikter som denna tuffa period i mitt liv frambringat - jag är nämligen så sjukt tacksam över att...

Av Matilda - 1 april 2013 22:14

Det är en underlig känsla att komma hem. Hemma. Som att fråga sig varför man någonsin åkte från början....

Av Matilda - 19 mars 2013 18:10

Jag har alltid sett mig sjäv som en stark person. Varför vet jag inte, kanske för att jag alltid haft starka åsikter om mycket. Vad jag den senaste tiden kommit till insikt om är dock, att jag kanske missbedömt mig själv i det avseendet. Jag vågar ...

Ovido - Quiz & Flashcards