hitbywinchester

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

iBarcelona!

Av Matilda - 10 maj 2013 20:21

För första gången på....tja, since FOREVER, har en resa med flyg gått utan hinder för min del. Något tenderar alltid att sluta fungera; biltrafiken, dvs bilkön till Arlanda förra året, väntan har blivit oerhört lång; Skiathos,- 2007 med 48h försening, eller ett klantigt snedsteg som reslutrerar i....well, missat flight; Dublin; -11.


MEN idag har den lilla trippen till Barcelona gått smärtfritt, så jag antar att jag kan vänta mig en smärre katastrof på hemvägen, haha!

Vi kom till vår fina lilla lägenhet, Mamma, Pappa, Johannes och jag, vid tre-tiden i eftermiddags. Efter att ha dumpat sakerna där var vi vrålhungriga och stack ned till en restaurang som såg ut att ha snabbmat. Turns out, though, att indier som startar snabbmatsrestauranger i Spanien, med respekt för sina vårlhungriga turister, döpa om det till Lånsam mat.


10.000.000 kalorier och 1 timme senare, knallade vi vidare till huvudgatan i Barcelona - La Rambla. Efter att ha strosat ett tag bland nyutslagna träd i limegrönt, hamnade vi med en Ben & Jerry'sglass i näven, sittandes vid hamnen.

Vi är ganska trötta, så efter ett par timmar på rummet, är det NU dags att dra ut och upptäcka staden på riktigt.

Imorgon börjar Formel 1-helvetet för pojkarna, vilket innebär quality time med min mamma i stadens alla DESIGUAL-butiker. Kort sagt: det går ingen nöd på oss!


Live long and prosper,

/M



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 12 april 2013 16:19

Seriöst. Jepp.

Av Matilda - 3 april 2013 12:35


För er som läste mina senaste uppdateringar - jag menade inte att göra er oroliga. Jag kommer därför ägna detta inlägget till att vinkla vilka positiva insikter som denna tuffa period i mitt liv frambringat - jag är nämligen så sjukt tacksam över att...

Av Matilda - 1 april 2013 22:14

Det är en underlig känsla att komma hem. Hemma. Som att fråga sig varför man någonsin åkte från början....

Av Matilda - 19 mars 2013 18:10

Jag har alltid sett mig sjäv som en stark person. Varför vet jag inte, kanske för att jag alltid haft starka åsikter om mycket. Vad jag den senaste tiden kommit till insikt om är dock, att jag kanske missbedömt mig själv i det avseendet. Jag vågar ...

Av Matilda - 25 februari 2013 07:18

En helg hemma med personer jag känner ut och in, där jag står på en stadig plattform utan att jorden snurrar. Känslorna som överväldigade mig, när Vätten bredde ut sig längs med motorvägen. Passande nog hörde jag låten Home av Daughtry, och stunden...

Ovido - Quiz & Flashcards